wtorek, 30 marca 2021

Zdalne nauczanie

 



Witajcie Misie :)


Dzisiaj piątek - ostatni dzień zajęć w tym tygodniu. Na początku podsumujmy  naszą wiedzę o wiośnie.

Zapraszam do zobaczenia filmiku edukacyjnego pt. "Oznaki wiosny"
https://www.youtube.com/watch?v=n48RQ4OpHZA

- Już wiesz jaka jest wiosna?
- Co zmienia się w przyrodzie, gdy nadchodzi wiosna?
- Co zaczynają w tym okresie robić ptaki?
- I kto obudził się z zimowego snu?
- Potrafisz nazwać wiosenne kwiaty? 
- Co robią ogrodnicy wiosną?

Świetnie sobie poradziliście z tym zadaniem! 



To może się troszeczkę poruszamy? 

Zapraszam do zabawy ruchowej.

"Deszcz i słońce" - zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dzieci biegają swobodnie po pomieszczeniu. Na hasło: Deszcz! - kucają, a na hasło: Słońce! - stają i wyciągają w górę ręce. 



Teraz trochę policzymy. Zapraszam do zabawy matematycznej pt. "Od ziarenka do warzywa".


1. Wysłuchajcie opowiadania Joanny Wasilewskiej "Ziarenko".
Było sobie ziarenko. Ziarenko było maleńkie i słabe. Bało się, że zjedzą je ptaki albo
polna myszka. Ale zaopiekował się nim ogrodnik. Ogrodnik był duży i silny. Chodził
po ogrodzie z łopatą i kopał ziemię. Włożył ziarenko do świeżo skopanej ziemi. A tam
pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. „Teraz sobie pośpię” – pomyślało ziarenko. Leżało
spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuło, że wokół zrobiło się mokro. „Ach! To pewnie
ten ogrodnik polał ziemię!” – i rozzłościło się okropnie. Ze złości zaczęło się nadymać i pęcznieć
tak mocno, aż pękło. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały,
biały kiełek. Małe ziarenko zaczęło szybko rosnąć. Ogrodnik podlewał je, słońce ogrzewało
promykami i w niedługim czasie zmieniło się w zieloną fasolę.



Rozmowa kierowana pytaniami rodzica:
– Kto zaopiekował się ziarenkiem?
– Gdzie ogrodnik włożył ziarenko?
– Co ziarenko robiło w ziemi?
– Dlaczego ziarenko się rozzłościło?
– Co zrobiło ze złości?
– Co pojawiło się w miejscu pęknięcia na ziarenku?
– Co wyrosło z ziarenka?


2. „Od ziarenka do warzywa” – historyjka obrazkowa.
Dziecko liczy obrazki, a rodzic umieszcza pod nimi kartoniki z liczbą kropek zgodnie z kolejnością
obrazka w szeregu. Pyta dziecko: Co dzieje się na pierwszym / drugim / trzecim / czwartym /piątym obrazku?
Pokazuje kolejne obrazki i mówi: Na początku / potem / później / na końcu, a dziecko
opowiada treść obrazka.

3. „Od ziarenka do warzywa” –  ćwiczenie.
Obrazki ponownie mieszamy. Zadaniem dziecka jest poukładać obrazki we właściwej kolejności  i przykleić na kartkę papieru.  Następnie dziecko liczy obrazki i przy każdym z obrazków rysuje odpowiednią ilość kropek. 

Obrazki oraz film edukacyjny znajdują się na padlecie.


To wszystko na dzisiaj. Życzę Wam miłego weekendu. Do zobaczenia :)







Dzień dobry Misie :)

Pogoda za oknem nie sprzyja do spacerów, dlatego zapraszam Was serdecznie do odrobiny ruchu. 
Gimnastyka smyka
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU





Czy pamiętacie narzędzia ogrodnicze z wczorajszej prezentacji? Zaraz się przekonamy.

"Zgadnij czego brakuje?" - zabawa dydaktyczna

Nazywanie przedmiotów na obrazkach, i określanie, do czego potrzebne są ogrodnikowi. Dziecko odwraca się tyłem, a rodzic chowa jeden obrazek. Po odwróceniu się dziecko odgaduje, którego obrazka brakuje - podaje nazwę narzędzia i mówi, do czego służy.

Obrazki do wydrukowania znajdują się na padlecie.




Zapraszam Was serdecznie do zabawy ruchowej przy piosence "W naszym ogródeczku", którą poznaliśmy w tym tygodniu.


W naszym ogródeczku                dzieci rysują rękoma koła przed sobą
zrobimy porządki.                       dzieci grożą palcem wskazującym, na zmianę
                                                    jedną i drugą ręką
Wygrabiliśmy ścieżki                  dzieci naśladują grabienie
przekopiemy grządki.                 dzieci naśladują kopanie łopatą
Raz, dwa, trzy                             dzieci klaszczą 3 razy
Potem w miękką ziemię              dzieci naśladują wrzucanie nasionek do ziemi
wsiejemy nasionka,
będą się wygrzewać                   dzieci "wkręcają żaróweczki"
na wiosennym słonku.
Raz, dwa, trzy                            dzieci klaszczą 3 razy
A potem
Spadnie ciepły deszczyk            dzieci poruszają paluszkami i ponad głowami powoli
i wszystko odmieni.                   opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.
W naszym ogródeczku               dzieci rysują rękoma koła przed sobą.
grządki zazieleni.
Raz, dwa, trzy                           dzieci klaszczą 3 razy.







"Ogród marzeń" - praca plastyczna
Aby przegonić te deszczowo / śniegowe chmury za oknem zapraszam Was do wykonania pięknej pracy plastycznej.

Do wykonania pracy plastycznej potrzebne będą:
- plastelina, włóczka, farby, kredki, ryż ( w zależności co posiadamy w domu),
- klej, szablony kwiatów, nożyczki.

Kartkę papieru o formacie A4 kolorujemy zieloną farbą i zostawiamy do wyschnięcia. W tym czasie prosimy rodziców o wycięcie szablonów kwiatów (możemy też próbować sami) i ozdabiamy je dowolnie:
- wyklejamy plasteliną,
- wyklejamy pociętą (samodzielnie) włóczką,
- wyklejamy ryżem, następnie malujemy farbą,
- malujemy farbami,
- kolorujemy kredkami,
- lub ozdabiamy w każdy inny sposób, który przyjdzie Wam do głowy.
W ten sposób ozdobione kwiaty przyklejamy do pokolorowanej na zielono kartki. Następnie dekorujemy pracą swój pokój.
Powodzenia!

Szablony kwiatów dostępne na padlecie.

Ps. Na padlecie znajdziecie dodatkowe materiały do zabawy udostępnione przez panią Darię :) 
Miłego dnia





Witajcie Misie, dzisiaj kontynuujemy temat o ogrodzie.


Na początku posłuchajcie wiersza Iwony Salach pt. "Ogrodnicy"

Idą, idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk, łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.

Odpowiedzcie na kilka pytań:
- O kim był wierszyk?
- Co nieśli ogrodnicy?
- Jak pukali łopatkami?
- Jak szurali grabkami?
- Na co tryskała woda z konewki?
- Czy chciałbyś / chciałabyś zostać ogrodnikiem? 
- Jeśli tak / nie to dlaczego?





Zapraszam Was do zabawy ruchowej.

Praca ogrodnika - zabawa naśladowcza.
Dzieci biegają swobodnie po pomieszczeniu. Na hasło - łopata- naśladują ruchy kopania w ziemi, na hasło - grabie - naśladują ruchy zagrabiania, a na hasło - konewka - naśladują ruchy podlewania. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.




To teraz sprawdzimy naszą wiedzę na temat narzędzi ogrodniczych.
Zobaczcie prezentację multimedialną nazwijcie narzędzia ogrodnicze oraz powiedzcie do czego służą. 

Prezentacja znajduje się na paldecie pod hasłem -narzędzia ogrodnicze - prezentacja. 







Ostatnie zadania na dziś:
- Pokolorujcie narzędzia przydatne w pracy ogrodnika,
- Znajdźcie pięć różnic pomiędzy obrazkami.

Kart pracy dostępne na padlecie.

Powodzenia.






Kochane Misie !

W tym tygodniu porozmawiamy o ogrodzie, a dokładniej o wiosennym ogrodzie. Zapraszam do wspólnej zabawy. 

Na samym początku gimnastyka buzi i języka razem z Waszymi rodzicami.

Usiądźcie wygodnie na dywanie. Niech Wasi rodzice będą naprzeciwko Was.



Zabawa „Wiosenne porządki”.

Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu),

 potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków).

Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach).

Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych).

Pierzemy firanki (parskanie wargami).

Zamiatamy schody (oblizywanie warg).

 Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).



Pewnie zauważyliście, że wiosna zawitała też do naszych ogródków. Wysłuchajcie piosenki i  przypatrzcie się ilustracjom, później spróbujcie sami powiedzieć jakie prace wykonujemy na wiosnę w naszych ogrodach.

https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

 Ilustracje do omawiania oraz piosenka znajdują się na padlecie.


Zapraszam teraz do zabawy ruchowej przy piosence, której słuchaliście prze chwilą.

W naszym ogródeczku                dzieci rysują rękoma koła przed sobą
zrobimy porządki.                       dzieci grożą palcem wskazującym, na zmianę
                                                    jedną i drugą ręką
Wygrabiliśmy ścieżki                  dzieci naśladują grabienie
przekopiemy grządki.                 dzieci naśladują kopanie łopatą
Raz, dwa, trzy                             dzieci klaszczą 3 razy
Potem w miękką ziemię              dzieci naśladują wrzucanie nasionek do ziemi
wsiejemy nasionka,
będą się wygrzewać                   dzieci "wkręcają żaróweczki"
na wiosennym słonku.
Raz, dwa, trzy                            dzieci klaszczą 3 razy
A potem
Spadnie ciepły deszczyk            dzieci poruszają paluszkami i ponad głowami powoli
i wszystko odmieni.                   opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.
W naszym ogródeczku               dzieci rysują rękoma koła przed sobą.
grządki zazieleni.
Raz, dwa, trzy                           dzieci klaszczą 3 razy.


 A dla chętnych dzieci kolorowanka. Miłej zabawy J

Kolorowanka do pobrania na padlecie.





Dzień dobry Misie.

Dzisiaj kontynuujemy omawianie zwierząt domowych.

Na początku zapraszam Was do zobaczenia filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=2B5b9jdEvcw

Jakie zwierzęta zobaczyliście na nagraniu?

Które chcielibyście mieć i dlaczego?

 


Posłuchaj wiersza Agnieszki Frączek pt. „Jest taki doktor…” i odpowiedz na pytania.

Jest taki doktor, który pamięta,

Żeby pogłaskać swego pacjenta,

by go podrapać w łepek kudłaty

i w różnobarwne poklepać łaty.

Jest taki doktor, który rozumie,

że jego pacjent mówić nie umie,

i który całkiem bez słów potrafi

odkryć, co tego pacjenta trapi.

Zręcznie lekarstwa poda papużkom,

wyleczy kotu bolące uszko,

opatrzy chore skrzydło kanarka

i skaleczoną łapę owczarka.

Jest taki doktor... Jak się nazywa?

O, nie, nie zdradzę! Pora zgadywać.


Jak się nazywa lekarz zwierząt? Tak, to weterynarz.

A jak się nazywa ośrodek zdrowia dla zwierząt? Nie wiesz? To podpowiem Ci zwierzęta są leczone w lecznicy.


 

Zapraszam Wam do zabawy ruchowej.

 „Skaleczona łapka pieska” – zabawa z elementem czworakowania.

Dzieci-pieski poruszają się na czworakach w różnych kierunkach. Na hasło: Skaleczona łapka pieska! – unoszą jedną nogę i próbują iść dalej. Na hasło: Zdrowy piesek! – czworakują.


Poćwiczymy jeszcze nasze buzie. Zapraszam do wspólnej zabawy przy wierszu „Papużka” – Patrycji Sierwiera-Kozłowskiej.

Kręci dziobkiem w lewo,                   Dzieci czubkiem języka sięgają do lewego kącika warg.

Kręci dziobkiem w prawo                 Dzieci czubkiem języka sięgają do prawego kącika warg.

I w klatce na drążku

Skacze sobie żwawo.                       Dzieci kląskają językiem.

A gdy się zmęczy ta moja papużka,

To miłe rzeczy mówi mi do uszka:

Tuk, tuk, tuk,                          Dzieci powtarzają onomatopeję.

Szak, szak, szak,                    Dzieci powtarzają onomatopeję.

Szuk, szuk, szuk,                   Dzieci powtarzają onomatopeję.

Tak, tak, tak!                         Dzieci powtarzają onomatopeję.




Na koniec chciałam Wam zaproponować kilka zadań do wyboru:

- Poskładaj kanarka z części.

- Poskładaj papugę z części.

- Wyszukaj elementy na obrazku.

- Policz pióra i pokoloruj papugi.

- Narysuj portret chomika.

Filmiki i karty pracy zamieszczone są na padlecie.

Miłego weekendu i do usłyszenia w poniedziałek. J

 





Dzień dobry Misie dzisiaj będziemy dalej rozmawiać o zwierzętach domowych. Czy nakarmiliście już swojego pieska i kotka? Zobaczcie czy w miseczce waszych zwierzątek nie brakuje wody. Posiadanie zwierzątka to wielka radość, ale też ogromna odpowiedzialność.

Zacznijmy od piosenki o pieskach. Posłuchaj, śpiewaj i tańcz do muzyki.
https://www.youtube.com/watch?v=o2EieV3RSFc



Rozruszani? To zapraszam do dalszej części zabawy.
Posłuchaj wiersza Ludmiły Mariańskiej pt. "W akwarium".

Tańczą w przejrzystej wodzie,
przyglądam im się co dzień.
Jedna rybka wąsata –
to na pewno jest tata.
Ta gruba, przezroczysta,
to mama – oczywista.
Jest także mały synek,
schował się za roślinę.
Przed południowym słonkiem
wachluje się ogonkiem.

Rozmowa kierowana pytaniami rodzica:
– Czemu przyglądało się dziecko?
– Jakie rybki pływały w wodzie?
– Gdzie pływały rybki?

Rodzic pokazuje obrazek akwarium. Wskazuje w nim ryby i podaje ich nazwy: gupik, neonek, welon, paletka. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wyglądu ryb. Wskazywanie rybki, która podoba
się dziecku najbardziej – próba uzasadnienia swojego wyboru.

Obrazki dostępne na padlecie pod hasłem ryby - obrazki. 


Kolejna zabawa polega na liczeniu rybek. Czy zastanawialiście się kiedyś ile ryb mieszka w morzu, a ile zmieści się w stawie? Sama nie znam odpowiedzi na te pytania, ale możemy policzyć rybki w naszym zaczarowanym akwarium.

„Mieszkańcy akwarium” – zabawy matematyczne.
Rodzic formułuje zadania, a dziecko rozwiązuje je na liczmanach (obrazkach znajdujących się na padlecie).
W akwarium pływały różne rybki. Policzmy je:
– Były 2 gupiki i 3 neonki. Ile było ich razem?
Dziecko układa liczmany i liczy ułożone obrazki. Rodzic może wspomagać dziecko dodatkowymi poleceniami, np.:
Które to są gupiki / neonki? Pokaż. Ile ich było? Pokaż tyle palców, ile było gupików
/ neonków. Gdy dziecko pokazuje palce, to widać, czy wie, ile to jest 2 albo 3 itd.
– Pływało 5 rybek. Jedna z nich schowała się wśród wodnych roślin. Ile zostało rybek, które widać?
– Były 2 gupiki, dokupiono jeszcze 2 nowe gupiki. Ile jest teraz gupików?
– Były 3 neonki, dokupiono jeszcze 1 neonka. Ile jest teraz neonków?
– Były 4 gupiki. Właściciel akwarium podarował 1 gupika przyjacielowi. Ile gupików mu zostało?
– Były 4 neonki. Właściciel akwarium podarował 1 neonka przyjacielowi. Ile neonków mu zostało?

Do tej zabawy liczmany i sylweta akwarium znajdują się na padlecie pod hasłem akwarium - zabawy matematyczne.

Nasze zajęcia zbliżają się już ku końcowi.
Ostatnią zabawą dzisiejszego dnia będzie samodzielne wykonanie akwarium z wykorzystaniem rybek oraz akwarium z zabawy matematycznej.
Do wykonania tego zadania możesz użyć farb, kredek, plasteliny, bibuły. Stwórz swoje wymarzone akwarium z rybkami. 

Wspaniałej zabawy życzę. 





Witam Was Misie bardzo serdecznie. Czy odwiedził Was Zajączek? Mam nadzieję, że już wkrótce będziemy się mogli spotkać i porozmawiać o tym jak Wam minęły święta. 



Tymczasem zapraszam Was do wspólnej zabawy. W tym tygodniu porozmawiamy o zwierzętach domowych. Jak myślicie  o jakich zwierzętach mowa? Tak, tak macie rację - porozmawiamy o kotach, psach, rybkach i innych zwierzątkach, które mieszkają razem z nami w domu. 

Najpierw wysłuchajcie opowiadania pt. "Zwierzaki" autorstwa Agnieszki Galicy.

Pewnego dnia Martynkę przyprowadziła do przedszkola babcia. A razem z babcią przyszedł pies.

Babcia kazała mu siedzieć i czekał przy furtce do ogródka, ale po chwili pies już biegał

między przedszkolakami.

– Jaki śliczny! – cieszyły się dzieci.

– Jak on się nazywa ? – zapytał Franio.

– Czy mogę go pogłaskać ? – prosiła Ola.

Jeż Julek schował się w kąciku, bo troszkę bał się takiego wielkiego zwierzaka.

– Bardzo przepraszam – tłumaczyła się babcia Martysi – ale czasami on nie chce słuchać.

Mówiłam, żeby został przy furtce…

– Nic nie szkodzi – powiedziała pani Paulina i pomogła złapać smycz, z którą psiak biegał.

– Miło mieć w domu zwierzaka – mówiła babcia – ale czasami jest z tym sporo kłopotów.

Trzeba wychodzić na spacery, pamiętać o karmieniu, sprzątaniu i jeszcze trzeba psa nauczyć

dobrego zachowania, a to nie jest takie proste.

– Szkoda, że już sobie idzie – narzekał Franio. – Chciałbym też mieć psa, ale mama mówi,

że jeszcze jestem za mały.

– A moja mama powiedziała, że kiedyś kupi mi kotka – wtrącił Bartek.

– Ja też bym chciała mieć swoje zwierzątko – rozmarzyła się Asia.

– Słyszeliście, co mówiła babcia Martynki? – spytała pani. – Gdy ma się w domu jakieś

zwierzę, trzeba o nie dbać: co dzień pamiętać o sprzątaniu, karmieniu, bo taki domownik

to nie jest zabawka.

– Ja bym pamiętał o wszystkim – zapewnił Bartek.

– A kto zapomniał wczoraj o nakarmieniu rybek w naszym akwarium? – spytał jeż Julek,

wychodząc z kącika. – Wieczorem, gdy już poszliście do domu, patrzyły na mnie przez szybkę

i śpiewały taką smutną rybią piosenkę:

Dzieci o nas zapomniały, tralala, tralalala.

Poszły sobie, jeść nie dały, tralala, tralalala.

– Julek ma rację – powiedziała pani. – Zapomnieliśmy wczoraj o naszych rybkach. To naprawdę wstyd.

I dzieci pobiegły wsypać do przedszkolnego akwarium karmę dla rybek.


Odpowiedzcie proszę na kilka pytań:

- Kto razem z babcią Martynki przyszedł do przedszkola?

- O czym trzeba pamiętać kiedy ma się w domu zwierzątko?

- Kto z Was ma psa?

- Jak wy opiekujecie się swoimi psami?



Co powiecie na trochę ruchu? 
Zapraszam Was do wspólnej zabawy.

Biegamy po pokoju. Na hasło rodzica - Duży pies! - chodzimy we wspięciu na palcach, a na hasło - Mały piesek! - chodzimy w przysiadzie.


Teraz posłuchajcie dźwięków i powiedzcie jakie zwierzęta usłyszeliście?

https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU

Czy rozpoznaliście odgłosy wszystkich zwierząt?

Czy wszystkie z usłyszanych zwierząt mogłyby zamieszkać w domu?

Dlaczego nie?


Zapraszam Was już do ostatnich zadań dzisiaj.

Pierwsze z nich polega na tym, aby pokolorować tylko te zwierzęta, które mogą zamieszkać w domu.

W drugim zadaniu ułóżcie puzzle i przyklejcie je na kartę. Co za zwierzę powstało z puzzli? 


Zadanie dodatkowe dla dzieci, które posiadają zwierzątko domowe. 

Pobaw się ze swoim zwierzakiem. Nakarm go. Nalej mu świeżej wody.

Materiały do pobrania dostępne na padlecie.

Życzę Wam miłego dnia i do jutra :)



Dzień dobry Misie dzisiaj kolejny dzień naszej wspólnej zabawy.

Przedstawiam Wam kilka propozycji zabaw na najbliższy czas.


Jakie dostrzegacie oznaki wiosny za oknem? 

Zapraszam Was serdecznie do zaśpiewania piosenki o wiośnie:

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM 



Wysłuchajcie uważnie wiersza. Dowiedzcie się co znajdziemy na świątecznym stole.

Na świątecznym stole

Stoją na stole baby lukrowane,
a między nimi cukrowy baranek.

Pobekuje cicho, stuka kopytkami,
bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.

Ale dwa kurczaki tej miski pilnują,
na baranka oba groźnie popiskują.

Więc mały baranek w inną stronę zmierza,
kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza. 

Odpowiedz proszę na kilka pytań:
- Co stoi na świątecznym stole?
- Gdzie stoi cukrowy baranek?
- Czego chciałby dosięgnąć?
- Kto pilnuje miski z pisankami?
- Co uskubał z talerza baranek?

Zerknijcie proszę na stroik świąteczny, który przygotowaliśmy w przedszkolu. Jak wygląda rzeżucha? Czy dostrzegacie już drobne listki i małe łodyżki? Nie zapomnijcie o jej podlewaniu. 



Teraz zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej - Stemplowane jajko.

Czego potrzeba:
-wzór jajka (szablon znajduje się na padlecie),
-spinacze do bielizny,
-pluszowe kulki / wata.

Kulki waty maczamy w farbach i dowolnie stemplujemy szablon jajka.




Myślę, że przyszedł czas na trochę ruchu.

Zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo. 
"Wyścigi z jajkiem" - zabawa zręcznościowa. 

Potrzebne będą:

- łyżki,
- piłki do ping ponga lub gotowane jajka.

Wyznaczamy w domu linię startu i mety. Stoimy na linii startu, trzymając na łyżkach jajka. Na sygnał start- idziemy niosąc ostrożnie jajka. Zatrzymujemy się na linii mety. Wygrywa ten kto pierwszy dotrze do mety z jajkiem na łyżce. Powodzenia!


Zapraszam Was serdecznie do nauki piosenki pt. "Pisanki, pisanki"

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Może ta piosenka zainspiruje Was do ozdabiania jajek :)


A macie ochotę na eksperyment?

GUMOWE JAJKO

Czego potrzeba:

- surowe jajko,
- talerzyk,
-ocet,
- kubek.

Jajko wrzucamy do octu i zakrywamy talerzem. Zostawiamy całość na jedną dobę. W tym czasie ocet ścina białko, na skorupce widać bąbelki uciekającego powietrza. Po upływie jednego dnia, obieramy jajko ze skorupki i sprawdzamy co się wydarzyło. Po obraniu jajko wygląda jak ugotowane na twardo. Jest natomiast bardzo plastyczne. Jeśli dłużej poleży w occie, zaczyna się nawet odbijać.



Na padlecie zamieściłam różne karty pracy oraz piosenki.  Zachęcam do korzystania z materiałów.

https://pl.padlet.com/annaglen12/z038i5ftri8uhjo2

Mam nadzieję, że będziecie się wspaniale bawić.

Życzę Wam miłego dnia :)






Dzień dobry Misie !!!

 

Na dobry początek dnia zapraszam do zabawy ruchowej pt. „Zając długie uszy ma”.

https://www.youtube.com/watch?v=fZ9gKoZl9ws

 

A teraz usiądźcie wygodnie i postarajcie się popracować Waszymi buziami...

 „Wielkanocny zajączek” - zajęcia z profilaktyki logopedycznej Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.

 

 

 

 

 Wielkanocny zając                   Dzieci wysuwają wargi do przodu i poruszają nimi 

                                                        w prawą i  lewą stronę      

                                    

Z pyszczkiem z czekolady              Górnymi zębami lekko nagryzają dolną wargę – 

                                                           udają zajączki.

Spotkał się z kurczaczkiem             Pi, pi, pi – piszczą jak kurczaczki.

I barankiem z waty.                         Bee, bee, bee – naśladują beczenie baranka.        

    

Życzenia świąteczne     

Sobie przesyłali,                             Przesyłają całuski: cmokają rączki, 

                                                          nabierają powietrza nosem      

                                                          i ustami zdmuchują całusa z ręki – powtarzają 3 razy.

Aż do kosza z pisankami

Wszyscy powpadali:

Wielkanocny zając                          Wysuwają wargi do przodu i poruszają nimi 

                                                         w prawą i lewą stronę.

Z pyszczkiem z czekolady,               Górnymi zębami lekko nagryzają dolną wargę – 

                                                            udają zajączki

Cukrowy kurczaczek                         Pi, pi, pi – piszczą jak kurczaki.

I baranek z waty.                                Bee, bee, bee – naśladują beczenie baranka.

 

 

 

 

Buzie zmęczone? To niech teraz popracują Wasze rączki. 

Wytnijcie nożyczkami paski z wybranego przez siebie obrazka, następnie ułóżcie na kartce papieru puzzle tak, aby powstał obrazek który był na początku. Tak prawidłowo ułożoną układankę przyklejcie na kartce.

 

Przy rozcinaniu puzzli możecie poprosić o pomoc rodziców.


A jeżeli macie ochotę na kolejne zadanie, to przygotujcie swoje kredki w ulubionych kolorach. Jakie to kolory?

Waszym zadaniem jest połączyć w pary takie same pisanki i pokolorować je.

Obrazki i zadania do pobrania znajdują się na padlecie grupy Misie. 

https://pl.padlet.com/annaglen12/z038i5ftri8uhjo2

A na koniec jeszcze trochę ruchu.

Pamiętacie piosenkę którą śpiewamy w przedszkolu pt.” Mały domek”.

Zaproście do zabawy swoich bliskich.

https://www.youtube.com/watch?v=0ha3YO44EFE

Piosenki również dostępne na padlecie.

https://pl.padlet.com/annaglen12/z038i5ftri8uhjo2

Miłego dnia J



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytanie bajki

  Grupę "Misie" odwiedziła mama Martynki, żeby przeczytać bajkę. Bardzo dziękujemy za to spotkanie.