jedną i drugą ręką
Kochane
Misie !
W tym tygodniu porozmawiamy o ogrodzie, a dokładniej o wiosennym ogrodzie. Zapraszam do wspólnej zabawy.
Na samym
początku gimnastyka buzi i języka razem z Waszymi rodzicami.
Usiądźcie wygodnie na dywanie. Niech Wasi rodzice będą naprzeciwko Was.
Zabawa „Wiosenne porządki”.
Idzie
wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język
wędruje po podniebieniu),
potem ściany (język po wewnętrznej stronie
policzków).
Zamiatamy
podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach).
Teraz czas
umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych).
Pierzemy
firanki (parskanie wargami).
Zamiatamy
schody (oblizywanie warg).
Porządkujemy strych (język podnosi się do
górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).
Pewnie
zauważyliście, że wiosna zawitała też do naszych ogródków. Wysłuchajcie
piosenki i przypatrzcie się ilustracjom, później spróbujcie sami powiedzieć jakie prace wykonujemy na wiosnę w naszych
ogrodach.
https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o
Ilustracje do omawiania oraz piosenka znajdują się na padlecie.
jedną i drugą ręką
A dla chętnych dzieci kolorowanka. Miłej zabawy J
Kolorowanka do pobrania na padlecie.
Dzień dobry Misie.
Dzisiaj kontynuujemy omawianie zwierząt domowych.
Na
początku zapraszam Was do zobaczenia filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=2B5b9jdEvcw
Jakie zwierzęta zobaczyliście na nagraniu?
Które chcielibyście mieć i dlaczego?
Posłuchaj
wiersza Agnieszki Frączek pt. „Jest taki doktor…” i odpowiedz na pytania.
Jest
taki doktor, który pamięta,
Żeby
pogłaskać swego pacjenta,
by
go podrapać w łepek kudłaty
i w
różnobarwne poklepać łaty.
Jest
taki doktor, który rozumie,
że
jego pacjent mówić nie umie,
i
który całkiem bez słów potrafi
odkryć, co tego pacjenta trapi.
Zręcznie lekarstwa poda papużkom,
wyleczy
kotu bolące uszko,
opatrzy
chore skrzydło kanarka
i skaleczoną łapę owczarka.
Jest
taki doktor... Jak się nazywa?
O,
nie, nie zdradzę!
Pora zgadywać.
Jak się nazywa lekarz zwierząt? Tak, to weterynarz.
A jak się nazywa ośrodek zdrowia dla zwierząt? Nie
wiesz? To podpowiem Ci zwierzęta są leczone w lecznicy.
Zapraszam
Wam do zabawy ruchowej.
„Skaleczona łapka pieska” – zabawa z
elementem czworakowania.
Dzieci-pieski poruszają się na czworakach w różnych kierunkach. Na hasło: Skaleczona łapka pieska! – unoszą jedną nogę i próbują iść dalej. Na hasło: Zdrowy piesek! – czworakują.
Poćwiczymy
jeszcze nasze buzie. Zapraszam do wspólnej zabawy przy wierszu „Papużka” –
Patrycji Sierwiera-Kozłowskiej.
Kręci dziobkiem w
lewo, Dzieci czubkiem
języka sięgają do lewego kącika warg.
Kręci dziobkiem w
prawo Dzieci czubkiem języka sięgają do prawego kącika warg.
I w klatce na drążku
Skacze sobie żwawo.
Dzieci kląskają językiem.
A gdy się
zmęczy ta moja papużka,
To miłe rzeczy mówi mi
do uszka:
Tuk, tuk, tuk, Dzieci powtarzają onomatopeję.
Szak, szak, szak, Dzieci powtarzają onomatopeję.
Szuk, szuk, szuk, Dzieci powtarzają onomatopeję.
Tak, tak, tak! Dzieci powtarzają onomatopeję.
Na koniec chciałam Wam zaproponować kilka zadań do
wyboru:
- Poskładaj kanarka z
części.
- Poskładaj papugę z
części.
- Wyszukaj elementy na
obrazku.
- Policz pióra i pokoloruj
papugi.
- Narysuj portret chomika.
Filmiki i karty pracy zamieszczone są na padlecie.
Miłego weekendu i do
usłyszenia w poniedziałek. J
Witam Was Misie bardzo serdecznie. Czy odwiedził Was Zajączek? Mam nadzieję, że już wkrótce będziemy się mogli spotkać i porozmawiać o tym jak Wam minęły święta.
Tymczasem zapraszam Was do wspólnej zabawy. W tym tygodniu porozmawiamy o zwierzętach domowych. Jak myślicie o jakich zwierzętach mowa? Tak, tak macie rację - porozmawiamy o kotach, psach, rybkach i innych zwierzątkach, które mieszkają razem z nami w domu.
Najpierw wysłuchajcie opowiadania pt. "Zwierzaki" autorstwa Agnieszki Galicy.
Pewnego dnia Martynkę przyprowadziła do przedszkola babcia. A razem z babcią przyszedł pies.
Babcia kazała mu siedzieć i czekał przy furtce do ogródka, ale po chwili pies już biegał
między przedszkolakami.
– Jaki śliczny! – cieszyły się dzieci.
– Jak on się nazywa ? – zapytał Franio.
– Czy mogę go pogłaskać ? – prosiła Ola.
Jeż Julek schował się w kąciku, bo troszkę bał się takiego wielkiego zwierzaka.
– Bardzo przepraszam – tłumaczyła się babcia Martysi – ale czasami on nie chce słuchać.
Mówiłam, żeby został przy furtce…
– Nic nie szkodzi – powiedziała pani Paulina i pomogła złapać smycz, z którą psiak biegał.
– Miło mieć w domu zwierzaka – mówiła babcia – ale czasami jest z tym sporo kłopotów.
Trzeba wychodzić na spacery, pamiętać o karmieniu, sprzątaniu i jeszcze trzeba psa nauczyć
dobrego zachowania, a to nie jest takie proste.
– Szkoda, że już sobie idzie – narzekał Franio. – Chciałbym też mieć psa, ale mama mówi,
że jeszcze jestem za mały.
– A moja mama powiedziała, że kiedyś kupi mi kotka – wtrącił Bartek.
– Ja też bym chciała mieć swoje zwierzątko – rozmarzyła się Asia.
– Słyszeliście, co mówiła babcia Martynki? – spytała pani. – Gdy ma się w domu jakieś
zwierzę, trzeba o nie dbać: co dzień pamiętać o sprzątaniu, karmieniu, bo taki domownik
to nie jest zabawka.
– Ja bym pamiętał o wszystkim – zapewnił Bartek.
– A kto zapomniał wczoraj o nakarmieniu rybek w naszym akwarium? – spytał jeż Julek,
wychodząc z kącika. – Wieczorem, gdy już poszliście do domu, patrzyły na mnie przez szybkę
i śpiewały taką smutną rybią piosenkę:
Dzieci o nas zapomniały, tralala, tralalala.
Poszły sobie, jeść nie dały, tralala, tralalala.
– Julek ma rację – powiedziała pani. – Zapomnieliśmy wczoraj o naszych rybkach. To naprawdę wstyd.
I dzieci pobiegły wsypać do przedszkolnego akwarium karmę dla rybek.
Odpowiedzcie proszę na kilka pytań:
- Kto razem z babcią Martynki przyszedł do przedszkola?
- O czym trzeba pamiętać kiedy ma się w domu zwierzątko?
- Kto z Was ma psa?
- Jak wy opiekujecie się swoimi psami?
Co powiecie na trochę ruchu?
Zapraszam Was do wspólnej zabawy.
Biegamy po pokoju. Na hasło rodzica - Duży pies! - chodzimy we wspięciu na palcach, a na hasło - Mały piesek! - chodzimy w przysiadzie.
Teraz posłuchajcie dźwięków i powiedzcie jakie zwierzęta usłyszeliście?
https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU
Czy rozpoznaliście odgłosy wszystkich zwierząt?
Czy wszystkie z usłyszanych zwierząt mogłyby zamieszkać w domu?
Dlaczego nie?
Zapraszam Was już do ostatnich zadań dzisiaj.
Pierwsze z nich polega na tym, aby pokolorować tylko te zwierzęta, które mogą zamieszkać w domu.
W drugim zadaniu ułóżcie puzzle i przyklejcie je na kartę. Co za zwierzę powstało z puzzli?
Zadanie dodatkowe dla dzieci, które posiadają zwierzątko domowe.
Pobaw się ze swoim zwierzakiem. Nakarm go. Nalej mu świeżej wody.
Materiały do pobrania dostępne na padlecie.
Życzę Wam miłego dnia i do jutra :)
Dzień dobry Misie dzisiaj kolejny dzień naszej wspólnej zabawy.
Przedstawiam Wam kilka propozycji zabaw na najbliższy czas.
Jakie dostrzegacie oznaki wiosny za oknem?
Zapraszam Was serdecznie do zaśpiewania piosenki o wiośnie:
https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM
Wysłuchajcie uważnie wiersza. Dowiedzcie się co znajdziemy na świątecznym stole.
Na świątecznym stoleStoją na stole baby lukrowane,
a między nimi cukrowy baranek.
Pobekuje cicho, stuka kopytkami,
bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.
Ale dwa kurczaki tej miski pilnują,
na baranka oba groźnie popiskują.
Więc mały baranek w inną stronę zmierza,
kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza.
Odpowiedz proszę na kilka pytań:
- Co stoi na świątecznym stole?
- Gdzie stoi cukrowy baranek?
- Czego chciałby dosięgnąć?
- Kto pilnuje miski z pisankami?
- Co uskubał z talerza baranek?
Zerknijcie proszę na stroik świąteczny, który przygotowaliśmy w przedszkolu. Jak wygląda rzeżucha? Czy dostrzegacie już drobne listki i małe łodyżki? Nie zapomnijcie o jej podlewaniu.
Teraz zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej - Stemplowane jajko.
Czego potrzeba:
-wzór jajka (szablon znajduje się na padlecie),
-spinacze do bielizny,
-pluszowe kulki / wata.
Kulki waty maczamy w farbach i dowolnie stemplujemy szablon jajka.
Myślę, że przyszedł czas na trochę ruchu.
Zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo.
"Wyścigi z jajkiem" - zabawa zręcznościowa.
Potrzebne będą:
- łyżki,
- piłki do ping ponga lub gotowane jajka.
Wyznaczamy w domu linię startu i mety. Stoimy na linii startu, trzymając na łyżkach jajka. Na sygnał start- idziemy niosąc ostrożnie jajka. Zatrzymujemy się na linii mety. Wygrywa ten kto pierwszy dotrze do mety z jajkiem na łyżce. Powodzenia!
Zapraszam Was serdecznie do nauki piosenki pt. "Pisanki, pisanki"
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Może ta piosenka zainspiruje Was do ozdabiania jajek :)
A macie ochotę na eksperyment?
GUMOWE JAJKO
Czego potrzeba:
- surowe jajko,
- talerzyk,
-ocet,
- kubek.
Jajko wrzucamy do octu i zakrywamy talerzem. Zostawiamy całość na jedną dobę. W tym czasie ocet ścina białko, na skorupce widać bąbelki uciekającego powietrza. Po upływie jednego dnia, obieramy jajko ze skorupki i sprawdzamy co się wydarzyło. Po obraniu jajko wygląda jak ugotowane na twardo. Jest natomiast bardzo plastyczne. Jeśli dłużej poleży w occie, zaczyna się nawet odbijać.
Na padlecie zamieściłam różne karty pracy oraz piosenki. Zachęcam do korzystania z materiałów.
https://pl.padlet.com/annaglen12/z038i5ftri8uhjo2
Mam nadzieję, że będziecie się wspaniale bawić.
Życzę Wam miłego dnia :)
Dzień dobry Misie !!!
Na dobry początek dnia zapraszam do zabawy ruchowej
pt. „Zając długie uszy ma”.
https://www.youtube.com/watch?v=fZ9gKoZl9ws
A teraz usiądźcie wygodnie i postarajcie się popracować Waszymi buziami...
„Wielkanocny zajączek” -
zajęcia z profilaktyki logopedycznej Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.
Wielkanocny zając Dzieci wysuwają wargi do przodu i poruszają nimi
w prawą i lewą stronę
Z pyszczkiem z czekolady Górnymi zębami lekko nagryzają dolną wargę –
udają zajączki.
Spotkał się z
kurczaczkiem Pi,
pi, pi – piszczą jak kurczaczki.
I barankiem z
waty. Bee,
bee, bee – naśladują beczenie baranka.
Życzenia świąteczne
Sobie przesyłali, Przesyłają całuski: cmokają rączki,
nabierają powietrza nosem
i
ustami zdmuchują całusa z ręki – powtarzają 3 razy.
Aż do kosza z pisankami
Wszyscy powpadali:
Wielkanocny zając Wysuwają wargi do przodu i poruszają nimi
w prawą i lewą stronę.
Z pyszczkiem z czekolady, Górnymi zębami lekko nagryzają dolną wargę –
udają zajączki
Cukrowy
kurczaczek Pi,
pi, pi – piszczą jak kurczaki.
I baranek z
waty. Bee,
bee, bee – naśladują beczenie baranka.
Buzie zmęczone? To niech teraz popracują Wasze rączki.
Wytnijcie nożyczkami paski z wybranego przez siebie obrazka, następnie ułóżcie
na kartce papieru puzzle tak, aby powstał obrazek który był na początku. Tak
prawidłowo ułożoną układankę przyklejcie na kartce.
Przy rozcinaniu puzzli możecie poprosić o pomoc
rodziców.
A jeżeli macie ochotę na kolejne zadanie, to
przygotujcie swoje kredki w ulubionych kolorach. Jakie to kolory?
Waszym zadaniem jest połączyć w pary takie same
pisanki i pokolorować je.
Obrazki i zadania do pobrania znajdują się na padlecie grupy Misie.
https://pl.padlet.com/annaglen12/z038i5ftri8uhjo2
A na koniec jeszcze trochę ruchu.
Pamiętacie piosenkę którą śpiewamy w przedszkolu pt.”
Mały domek”.
Zaproście do zabawy swoich bliskich.
https://www.youtube.com/watch?v=0ha3YO44EFE
Piosenki również dostępne na padlecie.
https://pl.padlet.com/annaglen12/z038i5ftri8uhjo2
Miłego dnia J
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz